Buddies

Thursday 19 May 2011

Terkenang Cinta Mo-nyet nyet ?! lol..

Duk xduk p teringt plak ex ex ni. Ni pasai lagu 7Pelangi la ni. duk dengaq ulang2..erm EX? Aku p GOOGLE tadi dia kata camni: In social relationships, an ex (plural is exes) is someone with whom a person was once associated. maknanya seseorang yang kita penah get along together2 dulu la..:) C I N T A K I TA dulu2. ohhoii.. Main ngan zaman lani plak dah xkira umoq dah. yang tua cara tua..yang muda cara muda..budak skolah pon sakan balik skolah p dating kat McD nu.. mana nak sama ngn zaman aku dulu lau becinta.. advance gila kentang depa lani. aku plak segan tengok depa..dhla pakai baju skolah.. lau masa aku muda2 dulu becinta macam zaman p.ramlee. pgang2 tngan sentuh cuit suma xpenah oke..kalau kat skolah malu nak mampuih nii kalau btembung. tunduk rapat dagu  dengan dada. duk men antaq surat buh kat atas tong smpah ja. duk dlm klas tapi mata duk tgok kat tong sampah luaq kot dia lalu dia buh surat.. xpon tggu masa rehat masa p makan nnt balik makan da la surat cinta bawah meja, dlm beg ka.. kadang2 dia p passing kat kawan2 dia suh bagi. lau tkantoi p pejabat la jumpa pengetua! Ingat xbesa ka?? haha. bila balik skolah plak pulun mndi2 duk panas2 terik kuaq kayuh beskal p cyber cafe (cc).dulu mana da henfon, laptop, internet brukben suma..bila masuk dlm cc duk bilik sebelah2 tapi duk men chatting! kat laman kampung chat ka pa xtaula.. reling2 ja kat cermin..malu la katakan... lau tserempak kat luaq tu kira nak ajak besembang sat kat bawah pokok depan cc tu aku tesipu2 malu+neves smpai basah lencun ketiak ni..saspen pasai tengok muka marka..! tudiaa..nek basikal p ronda merata taman..tapi bukan berdua la.selalunya da yang teman sbb nak kaver line..hahaha. tu xkira bil talipon melambung2 kat umah lagi..mai bil ja cukop bulan mampuih kena beletiaq ngn arwah abah....yang hat bofren plak bila mai malam p jadi penunggu pblic fon. kebas beg duit syiling mak buat talipon awek.. lau xtalipon nnt sok majuk..kahkahkah.. KENANGAN...KENANGAN.. haish.. manis2 sweet2 belaka. dah namapon kenangan kan. simpan la kot sok2 sedih bila teringat buleh duk gelak sorang2..
Tipula kan lau kata LANSUNG xpenah teringat..yang zaman skolah dulu pon buleh duk tringat lagi inikan plak zaman gila2 remaja aku.. zaman budak baru nak UP org kata.. banyak gakla susah senang pahit jerih suka duka riang tawa..blablabla.. INGAT aih..mana boleh lupa lenla kalau aku dah hilang ingatan ka nyanyok ka besok mybe la lupa abeh suma..walaupon xsuma dah yang aku ingt tapi org kata stakat nk cerita balik tu 3hari 2 malam xabeh lg la..sekadar ingatan ja sebab bagi aku suma tu pengalaman hidup yang mematangkan aku, menjadikan aku sorang yang lebih dewasa n berhati-hati dlm meniti hidup ni. cewah... lau xdak pengalaman hidup xcool la babe..kan kan kan.. bila duk saja2 boring2 kenangan macam2 duk mai lalu kat ingatan ni..tesenyum sorng2 i tau...Actually aku xpenah memusuhi sapa2 yang penah monyet2 ngn aku dulu. tapi tahla. depa kot yang nak buat aku jadi musuh. so just follow the flow la.. aku ni manusia biasa ja. mana buleh lari dari prsaan marah tp buatpa nak benci orang yang penah kita sayang dulu? dulu bukan main sayang2 cinta2 pijak semut pon xmati. lau kita nak trjtuh tesepak batu tu batu tu nnt kena maki..lolz.. So no point la nak masam2 muka..  They are just so sweet to remember.. journey of knowing life. Doakan yang terbaik sesama manusia..kan bagus.. benda dah basi jangan dikenang. yang baru ni mau duk sayang, mau duk peda kuat2 takut lari. hahaha. 


takdak salah pon lau kita nak terkenang depa.. depa sejarah kita. walaupon depa dah da orang lain. dah kawen ka dah beranak pinak sekalipon, aku xpenah kesah pon sebab aku sendiri dah ada hidup aku. Aku hepi dah lani n aku jugak nak depa hepi macam aku or mungkin lebih dari aku.. suka tau bila tengok orang bahagia ni..kita buleh tumpang gembira.. ;)


MEMORIES.. They are just part of my life and will be there 4ever. everything is nice! i'll remember until the end off my time...
let the memories stay in the cloud !

 don't remember days, just remember the moments! 


love comes love goes. pray 4 d best to all. ;)

Memory can glean, but can never renew. It brings us joys faint as is the perfume of the flowers, faded and dried, of the summer that is gone.
  




No comments:

Post a Comment